To što smo imali više od 1.300 polaznika u poslednjih godinu dana navodi nas na zaključak da su sva tržišta u regionu, u suštini, jako slična, ako izuzmemo manje kulturološke razlike. Međutim, spremnost ljudi da prihvate izazove, visok nivo emocionalne inteligencije, spremnost na usavršavanje, usvajanje novih znanja i veština, jeste ono što nas čini izuzetno ponosnim što imamo priliku da poslujemo u ovoj oblasti i u ovim zemljama.
Igor Ivić
Utorak
26.11.2013.
Početkom godine na tržište Srbije, Crne Gore i Makedonije stigao je jedan od najpoznatijih franšiznih koncepata za unapređenje učinka pojedinaca i grupa - Franklin Covey. Primalac master franšize je kompanija Methodes.
 

Kompanija Franklin Covey više od 15 godina pomaže ljudima da unaprede i poboljšaju sopstvenu efektivnost. Stručnjaci ove kompanije, zapravo, organizuju treninge, nude procenu i ocenu usluga, kao i alata koji podižu produktivnost pojedinca, timova i organizacija. I u poslu kojim se bave - Franklin Covey je svetski lider. U prilog tome govore zavidne brojke: 90 odsto klijenata kompanije nalazi se na prestižnoj listi časopisa Fortune "500 najvećih kompanija u SAD-u" (Fortune 500 Companies), imaju više od tri miliona zadovoljnih klijenata, a svake godine njihove kurseve upiše 300.000 polaznika u skoro 130 zemalja. Ova kompanija, koja zapošljava 1.400 ljudi širom sveta, listirana je i na Njujorškoj berzi (NYSE:FC).

Pored toga, jedan od osnivača kompanije, Stiven R. Kavi (Stephen R. Covey) autor je popularnog i nezaobilaznog štiva kad je rešavanje ličnih i profesionalnih problema u pitanju - Sedam navika uspešnih ljudi.

Čini se da je suvišno postavljati pitanje šta je grupu profesionalaca sa ovih prostora nagnalo da uzme baš ovu franšizu. Kompanija Methodes nastala je, kako kaže njen direktor Igor Ivić, iz želje grupe profesionalaca da svoje veliko poslovno iskustvo vođenja ljudi i upravljanja procesima pretoči u efikasnu i efektivnu praksu. Tako je Methodes u januaru 2013. postao primalac master franšize FranklinCovey™ za tržište Srbije, Crne Gore i Makedonije. – Saradnja je, pre svega, posledica naše želje i inicijative. Imali smo iskustva sa sličnim kompanijama, ali smo se odlučili za Franklin Covey znajući da su lider u oblasti edukacija i treninga – kaže Ivić.

Franšizni ugovor su potpisali na pet godina sa mogućnošću produženja. Ugovor podrazumeva plaćanje mesečne naknade u vidu procenta od ostvarenog prometa, pri čemu se primalac franšize obavezao da mora da ostvari minimalni promet definisan biznis planom.

Kompanija Methodes nema pravo da dalje daje franšize. Franklin Covey, kako kaže Ivić, na svakom tržištu primenjuje koncept koji podrazumeva samo jednog primaoca franšize.

Podrška davaoca franšize, kako kaže Ivić, obuhvata više segmenata poslovanja. - Od prenosa znanja i onoga što zovemo know-how u širem smislu, a predstavlja višedecenijsko iskustvo i sadrži globalne trendove i konstantno unapređenje portfolija, do pomoći u operativnom poslovanju, svih neophodnih obuka, kao i mogućnost otvaranja saradnje sa lokalnim kompanijama, a koja je deo globalnih ugovora – objašnjava Ivić.

Standardi, koje oni kao primaoci moraju da ispune se, pre svega, odnose na operativne zahteve u domenu profesionalnih kvalifikacija zaposlenih, procedura i sistema izveštavanja, sertifikacije za programe i proizvode i obaveze usvajanja svih novih rešenja u domenu metodologije rada.

U poslednjih godinu dana Methodes je imao više od 1.300 polaznika. - To iskustvo nas navodi na zaključak da su sva tržišta u regionu, u suštini, jako slična, ako izuzmemo manje kulturološke razlike. Međutim, spremnost ljudi da prihvate izazove, visok nivo emocionalne inteligencije, spremnost na usavršavanje, usvajanje novih znanja i veština, jeste ono što nas čini izuzetno ponosnim što imamo priliku da poslujemo u ovoj oblasti i u ovim zemljama – kaže Ivić.

Svako rešenje ove kompanije, kako kaže Ivić, prilagođeno je potrebama klijenta. – Treninzi se razvijaju na bazi definisanih kompetencija i potreba biznisa. Radeći za velike i svetski poznate korporativne sisteme, naši konsultanti donose sopstveno poslovno iskustvo komunikacije sa ljudima, uređenja poslovnih sistema, motivisanja pojedinaca i grupa, stvarajući preduslove za realni ljudski i poslovni napredak. Naša metodologija je bazirana na prednostima i kompetencijama učesnika, a ne njihovim nedostacima – objašnjava Ivić sam koncept rada.

Izazovi koje na treninzima stavljaju jedni ispred drugih pomažu učesnicima da prihvate nova znanja, veštine, tehnike, alate, dodaje Ivić. To je osnova razvoja emocionalne inteligencije i njene primene u odnosu na pojedince, timove ili korporativnu kulturu, ali i na klijente, odnosno, kupce.


Vesna Lapčić
saradnik